Ian Griffiths | Μπορούμε να πάρουμε τις ζωές μας πίσω με…Μαθηματικά;

26 Μαρτίου, 2021 ΝΕΑ

Πόση ώρα μπορούν να περάσουν οι μαθητές σε μια τάξη χωρίς να κολλήσουν αν ένας από αυτούς έχει κορωνοϊό; Πόση ώρα μπορούν οι ασθενείς να περιμένουν με ασφάλεια σε μία αίθουσα αναμονής; Είμαστε ασφαλείς όταν πηγαίνουμε στο σούπερ μάρκετ;

Τα μαθηματικά μοντέλα μπορούν να μας δώσουν απαντήσεις σε αυτά τα καυτά ερωτήματα, αφού μπορούν να προβλέψουν πόσο γρήγορα και που εξαπλώνονται οι ιοί σε ένα χώρο. Ο Ian Griffiths, Καθηγητής Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και σύμβουλος της Ουαλικής κυβέρνησης για την πανδημία, αναπτύσσει μοντέλα που προσδιορίζουν την ποσότητα του SARS-CoV-2 σε έναν εσωτερικό χώρο. Με βάση τα μοντέλα αυτά, μπορούν να παρθούν σημαντικές αποφάσεις – παραδείγματος χάριν αν μια αίθουσα χρειάζεται περισσότερο ή λιγότερο εξαερισμό ή αν πρέπει να μιλάμε λιγότερο.

Στην συναρπαστική του ομιλία με τίτλο «Μπορούμε να πάρουμε τις ζωές μας πίσω με…Μαθηματικά;» ο Griffiths θα μας μιλήσει επίσης και για ορισμένες καινοτόμες εφευρέσεις καθαρισμού αέρα οι οποίες θα μπορούσαν να μας επαναφέρουν πιο γρήγορα στην κανονικότητα.

Η Δρ. Κατερίνα Καουρή (Cardiff University) θα συντονίσει τη συζήτηση που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Mediterranean Science Festival.

Ο Ian Griffiths είναι Καθηγητής Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και University Research Fellow του Royal Society του Η.Β. Στην έρευνα του αναπτύσσει μαθηματικά μοντέλα με τα οποία μελετά την παροχή καθαρού νερού στον ανεπτυγμένο και αναπτυσσόμενο κόσμο, τη διαδικασία βελτίωσης των φίλτρων στις ηλεκτρικές σκούπες Dyson, την δημιουργία Cheerios σε σχήμα αστεριού (σε συνεργασία με τη Nestlé) και την κατασκευή οθονών για πιο εύκαμπτα smartphones. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 άρχισε να μοντελοποιεί καθαριστές αέρα και να αναζητεί την βέλτιστη τοποθέτηση τους σε εσωτερικούς χώρους. Είναι σύμβουλος της Ουαλικής κυβέρνησης για την πανδημία.

Τίτλος ομιλίας: Μπορούμε να πάρουμε τις ζωές μας πίσω με…Μαθηματικά;|| Ημερομηνία & ώρα: Δευτέρα 29  Μαρτίου 11.00-11.50